Menu

Post atricle in AuthorBG.com article minimum 300 words.

Mgr. Aleš Plevka, místostarosta obce Habartov

Divadelní představení komedie Kšanda 10.10.2014

Řadu známých osobností českého showbyznysu měli možnost diváci vidět 10.10.2014 v Habartově, v rámci divadelního představení ,,Kšanda" .

Autorem komedie je Jaroslav Sypal a režie se chopil Rostislav Kuba, oba dva se výborně zhostili i hlavní potažmo několika vedlejších rolí v samotné inscenaci. Herecký ansámbl byl doplněn o Petra Jančaříka, Míšu Kuklovou, Martina Maxu, Milana Pitkina, Miluši Bittnerovou a Terezu Šefrnovou.

Hlavním motivem komedie byl vzestup a pád malého človíčka, jehož snem je poslanecké křeslo a který přes počáteční pevné morální zásady a odhodlání dodržovat pravidla je konfrontován se svou nekalou minulostí a pod tlakem okolností podléhá pokušení, které ho neodvratitelně nasměruje ke strmému pádu z výsluní.

Komedie, jejíž součástí jsou desítky více či méně známých vtipů, je od počátku atakem na divákovu bránici a aktuálnost zvoleného tématu přispívá k tomu, že diváci se i díky tomu, že mnohdy čtou mezi řádky, výborně baví. Poslanci a zákulisní intriky jsou i v současnosti stále bezvadným terčem pro parodii a ironii. Autor využívá všeobecnou znalost a povědomí o nejrůznějších podloudných kauzách z naší veřejné scény a prostřednictvím jednoznačných narážek se mu od publika dostává žádoucí reakce.

Politické ambice hlavního hrdiny nakonec vezmou za své a on se ocitá na samotném dně společnosti, před kterým ho varoval i dědeček Hříbeček v jeho snu. Hra však nabízí i spoustu drobných detailů, které v případě, že si jich pozorný divák všimne, skvěle doplňují komický efekt. Mám na mysli kupříkladu variaci na český státní znak, v němž namísto honosných orlic a lvů se nacházejí 4 stylizovaní voli. Zdařilé bylo i promítnuté video, které zachycovalo poslancovy vize a poté i jeho volný pád. Hořkosladký úsměv vyloudí na tváři diváků např. i postava bezdomovce, vietnamského trhovce, nabízejícího jako úplatek botky PLUMA, neustále dobře naladěného televizního reportéra či atraktivní blondýny, která je prototypem pohledné, ale ÚB (úplně blbé) sekretářky.

Dvouhodinové představení nedává prostor pro nudu, je svižným sledem situací, gagů a vtipů, jímž tvoří rámec politické ambice hlavního hrdiny a intriky lidí v jeho okolí. Autor Jaroslav Sypal vsadil na téma, které snad nikoho nenechává lhostejným a každý o něm něco ví, a tudíž je snadné vytvořit souznění mezi děním na jevišti i v hledišti. Herci hráli s chutí, bezprostředností a nadšením a výběr osobností pro jejich určité role se tím pádem podařil na jedničku, a i proto si na konci vysloužili dlouhotrvající potlesk od spokojeného diváctva.

Kdo se chce pobavit, od srdce zasmát a možná i v koutku duše se trochu zamyslet nad současným děním, návštěvou divadelní komedie Kšanda nemůže šlápnout vedle.

zpátky nahoru

Официален блог на EKM Here съвсем скоро онлайн.